Wymogi cywilizacyjne, związane z gwałtownym rozwojem technicznym,
stwarzają bardzo duże zapotrzebowanie na osoby posiadające z jednej strony dużą wiedzę,
ale z drugiej strony obdarzone wyobraźnią,
intuicją, zdolnościami do niekonwencjonalnego myślenia i tworzenia oryginalnych pomysłów.
Współczesny świat potrzebuje więc ludzi kreatywnych we wszystkich dziedzinach życia.
A kreatywność to klucz do sukcesu, to cecha,
która ułatwi egzystencję we wciąż zmieniającym się świecie.
Biorąc pod uwagę te uwarunkowania misją działania nauczycieli Gimnazjum nr 3 w Żywcu jest:
Pomóc odnieść sukces każdemu dziecku.
W kształtowaniu osobowości sukcesu opierać się będziemy na takich wartościach jak:
- poczucie kierunku
- zrozumienie
- odwaga
- życzliwość
- godność własna
- zaufanie do siebie
- samoakceptacja
WIZJA REALIZACJI MISJI czyli cele główne szkoły
Wprowadzenie uczenia się o charakterze innowacyjno - antycypacyjnym, którego celem jest przygotowanie uczniów do radzenia sobie w sytuacjach dotąd nieznanych, wyposażenie ich w umiejętności rozwiązywania problemów eliminowanie z treści kształcenia encyklopedyzmu, historyzmu, uniformizmu pobudzanie do samodzielnego myślenia i działania inspirowanie do aktywności twórczej i samokształcenia rozwijanie wyobraźni, myślenia innowacyjnego i alternatywnego metodami uczącymi podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów odwrócenie dotychczasowej hierarchii celów edukacyjnych:
na pierwszym miejscu kształcenie określonego świata wartości i postaw młodzieży,
na drugim kształtowanie umiejętności i sprawności
na trzecim:
- wiadomości propagowanie stylu polegającego na wprowadzaniu do procesu nauczania większej swobody, radości, spontaniczności, nagradzania samodzielnego myślenia
- kształcenie umiejętności porozumiewania się z innymi ludźmi
- kształtowanie inteligencji i rozwijanie zmysłu krytycznego
- umożliwianie zdobycia umiejętności pokonywania własnych niepożądanych popędów i destrukcyjnych zachowań
- rozwijanie w dziecku własnego pozytywnego wizerunku
- uczenie szacunku do innych - kształtowanie postaw etycznych i patriotycznych
- wskazywanie i pomoc w poszukiwaniu autorytetów moralnych
- budzenie szacunku do tradycji narodowej i historii
- inspirowanie do działań artystycznych, do brania udziału w konkursach, olimpiadach
- budzenie poczucia odpowiedzialności za otoczenie, za estetykę pomieszczeń szkolnych
|